Efterår 2017 til forår 2018 04.09.2017  -  27.04.2018
Vejledning
Velkommen til sæson 2017/2018
 
Herunder kan du se de hold, som vi tilbyder i den kommende sæson. Henover sommeren arbejder vi på at få instruktører til de sidste hold. På de hold, hvor der endnu ikke er fundet instruktør, kan du tilmelde dig ventelisten. Så får du besked, så snart der er fundet en instruktør. På hold, hvor der endnu ikke er fundet instruktør, vil der stå "0 ledige" i det grønne felt, men ved at trykke på det grønne felt bliver du tilmeldt ventelisten. Det er gratis at tilmelde sig ventelisten.
 
Ventelister 
Står der "0 hold ledige" i det grønne felt herunder, så betyder det, at der ikke er ledige pladser på holdet, men det er muligt at tilmelde sig en venteliste. Hvis der så kommer en ledig plads, vil den, der står øverst på ventelisten få besked om muligheden for at tilmelde sig. 
 
Det er gratis at tilmelde sig ventelister. 
 
Spørgsmål 
Har du spørgsmål til holdene, så kan du kontakte holdets kontaktperson. Kontaktpersonen finder du ved at trykke på "Bestyrelsen" i topmenuen. Eller ved at trykke på den grønne knap under holdet, så står kontaktpersonens navn øverst.Vær dog opmærksom på, at alle kontaktpersoner (bestyrelsesmedlemmer) har et fuldtidsjob ved siden af bestyrelsesarbejdet og derfor sjældent kan besvare spørgsmål vedrørende foreningen i dagtimerne.
 
Forældreguide 
Læs også vores guide til forældre til børn på vores gymnastikhold - den finder du her! 

90 Passivmedlemmer (PS)
Ønsker du at støtte vores forening, men har du ikke selv mulighed for at gå på et hold, så kan du vælge at blive passivt medlem.
 
VI SÆTTER STOR PRIS PÅ DIN STØTTE!
 
Ideelt for forældre/bedsteforældre til børn på vores børnehold.
 
Har du selv tidligere gået i foreningen og ønsker du stadig at følge med i hvad der sker? Så bliv passivt medlem.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

so37 Leg og hop 5 - 7 år (so37)

so37  - spring/leg/rytme 5-7 år 

Holdbeskrivelse:
Vi skal stå på hænder, lave ruller og vejrmøller. Vi skal danse og hoppe. Og vi skal have det hyggeligt og sjovt sammen.
 
Krav: 
Gymnasten skal kunne være alene i salen uden forældre.
 
Sted:
Frydenhøjhallen – sal 2  - Onsdag kl. 18.00 - 19.00
 
Instruktør:
Nikoline Kirk
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

so38 Robeskipping 8-11 år (s039)

so38 - Sjipperne - Ropeskipping 8 -11 år

Holdbeskrivelse:
Sjipning er sjov og udfordrende. Her vil du få indblik i, hvor mange ting man kan udføre i et sjippetov, både i enkelttov, dobbelttov og store torve, du alene og sammen med hele holdet. Vi vil træne tricks i torvet, kondition- og styrketræning, serier med sjippetov og meget mere. Du vil få alle de udfordringer, du har mulighed for, ved at deltage på dette hold og meget sved på panden, men du vil også have en masse sjov og grin sammen med alle os andre. Du vil blive overrasket over, hvor dygtig du pludselig er med et sjippetov, og dine kammerater vil blive overrasket over hvad du kan.

Krav:
Du må gerne have prøvet at hoppe i et sjippetov.
Særligt:
Du skal have træningssko med sål som en god løbesko, idet sjipning jo giver mange hop, så skal vi sikre at ankler og knæ er ”stødsikret” ved de mange hop vi skal igennem. Ellers almindeligt træningstøj, og en drikkedunk med vand. Vi vil afholde et par nattræninger fredag/lørdag igennem sæsonen. Der vil ligeledes blive planlagt 2-3 lørdags træninger sammen med det andet sjippehold.
Sted:
Frydenhøjhallen - hallen - Torsdag kl. 17.00 - 18.30
Instruktør:
Ena Christiansen
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

so39 Ropeskipping 12 -17 år (so)
so39 Sjipperne Piger/drenge 12 - 17 år - Rope Skipping

Holdbeskrivelse:

Til dig der er lidt øvet i et sjippetov og gerne prøve noget andet. Dette hold arbejder med udfordringer i sjippetorvet både enkelt tov, dobbelt torve, megatorve m.v. Sjipning er enormt sjovt, og du vil få mange aha -oplevelser. Vi træner tricks i alle former for torve, speed som er hurtig sjipning, vi træner enkeltvis, 2 sammen og alle sammen i et tov. Sjipning er en konditionssport, så du vil blive udfordret både på kondition og koordination ved at hoppe i enkelt tov, sammen med andre og i serier. Du vil blive overrasket over hvad man kan lave i et sjippetov. Træningen vil være fyldt med sjov og grin, for sjipning er en glæde med store udfordringer. Vi er meget sociale på holdet.
Krav:
Du skal have prøvet at sjippe før, ikke nødvendigvis med tricks.
Særligt:
Du skal have træningssko med sål som en god løbesko, idet sjipning jo giver mange hop, så skal vi sikre at ankler og knæ er ”stødsikret” ved de mange hop vi skal igennem. Ellers almindeligt træningstøj, og en drikkedunk med vand. Vi vil afholde et par nattræninger fredag/lørdag igennem sæsonen. Den første sidst i september. Der vil være 2 timers lørdagstræning hver 3. uge.
Sted:
Frydenhøj Hallen - hallen torsdag 18.00 - 19.30
Instruktør:
Ena Christiansen
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

so40Sommer spring 9-16 år (so40)

Sommerspring - piger 9 - 16 år (OBS! Hold med krav):

Holdet er for letøvede og øvede gymnaster, der er 9 år eller derover. Til sommergymnastikken er det primære fokus at springe. Den rytme man ser, på sæsonens almindelige opvisningshold, er fjernet, og alt drejer sig derfor om udvikling og indlæring af videregående spring. Især vil der blive lagt vægt på grundtræningen og styrke.

 
For at gå holdet, skal gymnasten opfylde de fleste af disse krav:

- Kraftspring på bane uden modtagning

- Araber flik på bane med let modtagning

- Indgangssalto på bane (med let modtagning) mølle kraft

- Hoftebøjet salto i minitrampolin

Informationer om holdet:

- Tirsdage kl. 17.30-19.30 (Frydenhøjhallen, sal 1)

- 1. maj 2018 - 12. juni 2018
 
- Instruktører: Birgit og Frederikke


Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

so41 sommer spring 6-8 år (so41)

Sommerspring - piger 6-8 år

Holdbeskrivelse:
Kommer du til at savne gymnastik efter opvisning?
Så kom ned og springe med os. Vi skal springe en masse, Så vi kan lære nye springe og blive bedre til dem vi kan. 
 
Informationer om holdet:

- Tirsdage kl. 18.00 -19.00 (Frydenhøjhallen, sal 2)

- 1. maj 2018 - 12. juni 2018
 
- Instruktører: Laura Dahl
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

so43 Zumba (so)
so43 - Zumba - Fra 15 år
Holdbeskrivelse:
Zumba er en blanding af fitness og dans til energisk og rytmisk musik, for alle som elsker god musik og latinamerikanske rytmer.
Det er en sjov og effektiv træning, som er bygget op omkring små serier af forskellige stilarter - som salsa,
cumbia, merengue, samba og reggaeton. Zumba er baseret på nonverbal kommunikation for at bevare feststemningen og energien, og derfor vises trinene overvejende til musik og igennem dansen. Der findes ingen forkert måde at danse Zumba på, det skal bare nydes… Så kom og vær med, slip hofterne løs og LETS ZUMBA.
Krav:
Når der skrives ”For alle”, så betyder det for alle. Sidste sæson var deltagerne i alderen fra 15 til 71! Man mærker selv efter, om man vil give fuld gas eller tage det lidt roligere, og lidt efter lidt vil du blive tryg med dansetrinene og følge med i tempoet. Der kommer nye danse i løbet af sæsonen for variationen, men dette er ikke det vigtigste.
Zumba er for ALLE!! Du kan være med uanset fysik, alder, køn m.v.
Du behøver IKKE at være god til at danse eller være i super god form, når du begynder. Formen kommer helt af sig selv mens du danser og har det sjovt. For yderligere information, kan du også gå ind på: www.zumba.com.
Særligt:
Vi glæder os til at se dig, husk at medbringe træningssko og en flaske vand.
Sted:
Frydenhøjhallen - sal 2 - torsdage kl. 18.00 - 19.00
 
Instruktør: Cathe Øverås
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

so44 Step og Styrke (so44)
so44 - Step og Styrke - være fyldt 15 år
Holdbeskrivelse:
I timerne kombinerer vi konditions- og styrketræning, så vi får trænet hele kroppen igennem. Det er en intensiv time, hvor vi bruger step, håndvægte, elastikker og bodybar. Så hvis du ønsker høj intensitet og masser af energi, så er det en time for dig. Vi starter altid timen med opvarmning og herefter stepbænke, hvor vi bruger håndvægte. Serierne kan variere fra gang til gang, men der vil altid være fokus på styrke og puls. Herefter styrkeøvelser med eller uden redskaber og udstrækning til sidst. Så hvis du ønsker en sjov og effektiv time med god tempofyldt musik og uden høje krav til tekniske færdigheder, så glæder jeg mig til at se dig.
Krav:
Erfaring med basisstep og ikke bange for at svede.
Særligt:
Husk sko med god støtte, håndklæde, vand og godt humør.
Sted:
Frydenhøjhallen - sal 2 - mandage kl. 18.00 - 19.30
Instruktør:
Janni Bjerre
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

so45 Styrke/stram op/MBL (so45)
 
so45 Styrke/stram op/MBL
 
Holdbeskrivelse:
En time for dig, der ønsker at forbedre din muskeludholdenhed samt træne de store muskelgrupper (ben, balder, ryg, mave og arme). Vi kommer godt igennem disse muskelgrupper, og det betyder mange gentagelser af samme øvelse. Vi starter altid med opvarmning med eller uden stepbænk, og herefter står den på styrkeøvelser med eller uden redskaber (håndvægte, elastikker, bodybar eller xertube), og slutter med udstrækning. Så hvis du ønsker at blive strammet op fra top til tå, så glæder jeg mig til at se dig.
 
Krav: 
Godt humør og ikke bange for at svede.
 
Særligt: 
Husk indendørs træningssko med god støtte, håndklæde og vand.
 
 
Sted:
Frydenhøjhallen - sal 2 - lørdage kl. 9.00 - 10.00
 
Instruktør:
Janni Bjerre
 
 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)